انجمن خیرین ۱۳۸۹

ادامه سخنرانی در انجمن خیرین مدرسه ساز ۱۳۸۹ اينجانب از مديران مملكت سؤال مي‌كنم ، چرا ما را در وضعي قرار داده‌ايد كه براي استفاده از حقوق بسيار طبيعي خود نظير بهره‌برداري از انرژي هسته‌اي ، با تحريم بين‌المللي مواجه شويم .
آيا كشورهاي كره جنوبي ، مالزي ، تركيه ، چين ، هندوستان و ... براي پيشرفت و آباداني خود با مشكلات بين‌المللي مواجه شده‌اند ؟
اين مملكت با توجّه به فرهنگ چند هزار ساله ، انسانهايي فهيم و تحصيل كرده ، منابع طبيعي سرشار و وضعيت طبيعي بسيار مناسب ، استعداد آن را دارد كه به يكي از   پيشرفته‌ترين ، مرفه‌ترين و شادترين ممالك دنيا بدل شود ، و به راستي حق آن را داريم كه بهشت نقد را در اين جهان تجربه كنيم .
در صورتي‌كه ايراني به جايگاهي كه لايق آن است برسد ، و نيازمندان به توانگران تبديل شوند ، ديگر نيازي به آن نيست كه عدّه‌اي از سر خيرخواهي ، براي طبقة ضعيف مدرسه بسازند .
شنيده‌ايد كه يكي از رهبران مملكت ازدياد زاد و ولد را توصيه كرده است . و حتماً حكايت آن پدر بي‌مسئوليت را شنيده‌ايد كه با داشتن چند فرزند قد و نيم قد بيكار و معتاد و افسرده و فقير در آرزوي فرزند بيشتر نذر و نياز مي‌كرد و ندا آمد كه آنچه زائيده‌اي درست بزرگ كن بيشترش پيش‌كش .
در پايان ، اين سؤال پيش مي‌آيد كه به عنوان راهكار موقت ، امروزه چاره چيست ؟
امروز كه دولت حتّي با استانداردهاي درجه 2 و 3  كشورهاي پيشرفته ، قادر به تأمين امكانات تحصيل براي فرزندان اين مملكت نيست ، چاره چيست ؟
قطعاً غيرت و همت و وجدان ما ايرانيان ايجاب مي‌كند كه گرسنه بخوابيم و ژنده بپوشيم امّا فرزندان اين مرز و بوم را به مدرسه بفرستيم .