احداث دبیرستان امام علی – اراک

احداث مدرسه امام علی – اراک

غلامعلی ملول خود تحصیلاتِ سیکل دوم دبیرستان را در دبیرستان صمصامی اراک گذرانیده است .
چگونگیِ احداث دبیرستان امام علی اراک را غلامعلی ملول چنین شرح می‌دهد :
در یکی از روزهای تابستان سال ۱۳۷۴ برای بازدید خانواده به اراک رفته بودم . طبق معمول ، غروب آن روز در حال  گشت و گذار در خیابانهای اراک از جلوی دبیرستان صمصامی با آن ساختمان زیبا گذشتم و به یاد دورۀ نوجوانی و تحصیلات سیکل دوم در این دبیرستان افتادم . حالی خوش داشتم کمی آن طرفتر به دبیرستان پهلوی ( سابق ) رسیدم . ساختمانی مخروبه به نظر می‌رسید . وارد محوطۀ دبیرستان پهلوی شدم و از کهنگی و فرسودگیِ ساختمان آن دلگیر شدم . با یک حساب سرانگشتی دریافتم که امکانات پرداخت هزینۀ احداث ساختمانی جدید تا پنج – شش هزار متر را طی یکی دو سال آینده دارم . بلافاصله به دفتر دبیرستان مراجعه و با مسئولین دبیرستان موضوع را در میان گذاشتم . خوشبختانه کلیۀ مجوزهای لازمه طی چند ماه آماده شد و عملیات ساختمانی شروع شد . دبیرستان امام علی به گفتۀ مسئولین بزرگترین مدرسه استان مرکزی است . حدود ۵۸۰۰ مترمربع مساحت آن است و روزانه در دو شیفت پذیرای ۱۲۰۰ دانش آموز است . هزینۀ تقریبی احداث آن در سالهای ۱۳۷۴ تا مهرماه ۱۳۷۶ بالغ بر ششصد  میلیون تومان ( معادل یک میلیون و پانصد هزار دلار ) بوده است . 
 

دبیرستان امام علی – اراک ۱۳۹۳

ساختمان مزبور پس از گذشت حدود 17 سال نیاز به تعمیرات اساسی داشت که با هزینه ای حدود دو میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ تعمیرات مزبور انجام شد .
     مهندس ملول در پاسخ به اظهار خبرنگاری که گفته بود " شما حتماً اجر این کار خیر را خواهد دید " گفته است : من این کار را به طمعِ آسایشِ بهشت و دوری از برزخِ دوزخ نکرده ام و حتّی از خداوند هم انتظار پاداش و اجری ندارم هرچه کردم به فرمان عقل و پیروی از عقلانیت کردم .